5 redenen waarom onze klanten kiezen voor VoIP telefonie.
Bent u toe aan een nieuwe telefooncentrale of een startende ondernemer en bent u zich aan het oriënteren op het gebied van vaste telefonie? Wellicht twijfelt u dan of u het bij een traditionele telefoonlijn wilt houden of zult kiezen voor VoIP telefonie. Waarom kiezen voor VoIP?
Wij hebben vijf redenen van onze klanten voor u op een rijtje gezet waarom zij hebben gekozen voor VoIP telefonie:
Waarom kiezen voor VoIP ? Vijf redenen van onze klanten, de eerste twee redenen betreffen vooral de kosten:
- Lagere kosten; VoIP telefonie neemt in veel gevallen lagere kosten met zich mee dan de traditionele telefoonlijnen. Sowieso heeft u geen onderhoud of kosten meer aan een fysieke telefooncentrale, omdat de centrale zich in de cloud bevindt. Daarnaast betaalt u per gebruiker, dus nooit te veel. Ook de gesprekskosten zijn in de meeste gevallen lager dan die van de traditionele telefoonlijnen.
- Schaalbaar; Bij VoIP telefonie kunt u per dag gebruikers toevoegen of opzeggen. Bent u actief in een branche die bijvoorbeeld erg seizoensgebonden is? Dan kunt u in die periode gemakkelijk en snel extra gebruikers toevoegen. Na de seizoensdrukte kunt u deze gebruikers weer laten beëindigen. U betaalt dus nooit meer dan nodig is. Heeft u morgen een nieuwe medewerker? Met één belletje kunt u een gebruiker toe laten voegen.
De volgende 3 redenen hebben vooral betrekking op de techniek:
- Geen centrale meer nodig; In veel gevallen vindt er een overstap naar VoIP plaats als de huidige telefooncentrale het opgeeft. Vervanging of reparatie is vaak een kostbare zaak en met de genoemde besparing uit punt 1, is de keuze voor VoIP telefonie snel gemaakt. U heeft geen omkijken of kosten meer aan een fysieke telefooncentrale. En toch kunt u er vanaf elke locatie bij. Doordat de telefooncentrale in de cloud hangt, kunt u hem wereldwijd vanaf iedere locatie -zolang er een internetverbinding is- benaderen.
- Gebruikersgemak; Voor veel klanten is er voor VoIp telefonie gekozen om het gebruikersgemak dat het met zich meeneemt. Denk bijvoorbeeld aan de integratie met de mobiele telefoon. Hierdoor bent u op uw mobiele telefoon bereikbaar onder uw zakelijke nummer. U kunt ook met uw mobiel uitbellen met uw zakelijke vaste netnummer. Daarnaast is VoIP telefonie goed met uw CRM pakket te koppelen, wat vele voordelen met zich meebrengt. En vergeet niet het thuiswerken. Thuiswerkers zijn thuis gewoon onder het vaste netnummer van de zaak bereikbaar en bellen hiermee ook uit. Een ander groot voordeel is onze portal. Vanuit onze portal kunt u vanaf iedere locatie -zolang er maar een internetverbinding aanwezig is- inloggen op onze portal en diverse telefonie instellingen wijzigen. Wijzigingen zoals doorschakelingen, voicemails etc.
- Techniek; Met VoIP telefonie maakt u gebruik van de nieuwste technieken en nieuwe features worden automatisch geüpload naar uw telefonie omgeving.
Klik hier voor meer informatie over onze Managed Voice VoIP diensten.